سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

بیست ودومین نشست موعود شناسی باعنوان امام رضا علیه السلام ویاد موعود (عج) توسط کانون فرهنگی هنری موعود وپایگاه مقاومت بسیج تاسوعا  با سخنرانی مهندس محمد میرزایی در مسجد جامع حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار گردید.

در این نشست که در ادامه سلسله نشست های موعود شناسی (تا جمعه موعود ) برگزار گردید .سخنران مراسم با تبریک دهه کرامت ومیلاد حضرت معصومه (س) وامام رضا علیه السلام به نعمت حضور امام رضا علیه السلام در ایران وبه تبع آن حضور گسترده امامزاده ها از جمله حضرت معصومه (س) ودیگران برادران وخواهران و... ایشان در کشور که باعث گسترش تشیع در ایران شده است اشاره نموده و ولایت عهدی تحمیلی بر امام رضا علیه السلام را مهمترین فصل زندگی آن حضرت دانستند که اگر چه به شهادت مظلومانه حضرت انجامید اما با دفن ایشان در طوس به کشور ما عزت بخشیده شد.

میرزایی در ادامه سخنان خود گریزی نیز به حضور حضرت معصومه (س) در ایران پرداخته واحادیثی را درباره فضیلت زیارت حضرت معصومه (س) وعظمت شهر قم به عنوان آشیانه وحرم اهل بیت علیه السلام واینکه اهل قم از یاوران قائم هستند ، بیان نمودند.

ایشان همچنین به احادیثی که از امام رضا علیه السلام درباره موعود عج بیان شده از جمله اینکه حضرت مهدی (عج) شبیه امام رضا علیه السلام است واینکه چهارمین فرزندان ایشان است که زمین را از هرسمتی پاک می کند ومنادی از آسمان ظهور ایشان را بشارت می دهد ودیگر احادیث مربوطه اشاره کردند .ایشان همچنین از سخنان امام رضا علیه السلام احادیثی را که مربوط به علامات ظهور وفضایل انتظارفرج وعلت غیبت امام زمان عج بود نیز نقل نموده وبه شرح آنان پرداختند.

 

 

 






تاریخ : یکشنبه 92/6/24 | 12:9 عصر | نویسنده : کانون فرهنگی هنری موعود(عج) شهرستان بوشهر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.