سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دختر بچه با مادرش یک به یک مغازه ها را به قصد رفتن به پارک پشت سر می گذاشتند. دختر بچه به برخی خوراک ی ها و اسباب بازی های مغازه ها اشاره میکرد و به مادر می گفت: مامان جون، اینو برام میخری ؟ مامان جون، اون یکی چی اون یکی را برام میخری ؟ مامانش هم هر طوری بود بچه را راضی میکرد.
هنگام گذشتن از چاله کوچکی که در عرض خیابان بود، دختر بچه با زانو بر زمین خورد و زد زیر گریه، مادر با عشق و از ته دل به بچه گفت: عزیزم، یا علی (ع)، یا علی (ع) کن زندگی ام. بچه بدون کمک مادر با گفتن یا علی (ع) از جا بلند شد و با دستهای کوچولوش سر زانوهاش را پاک کرد و گفت: مامان جون، من که دردم نگرفت، ببین ایناها خوبه خوبم.
... و امام زمان (عج) از حال آنها با خبر بود.

کمی جلوتر به یه آبسرد کن رسیدند و مامان کاسه ایی آب به دست بچه داد و گفت: عزیزم بسم الله کن و بخور. بعد از چند دفعه آب خوردن بالاخره آب کاسه تمام شد و کاسه را داد به مامانش و گفت یا حسین (ع)، مامان جون دستت درد نکنه.
... و امام زمان (عج) از حال آنها با خبر بود.
... در ادامه ی راه، دختر بچه صحنه هایی می دید که برایش خیلی عجیب بود و در مورد آنها سوالهایی از مادرش می پرسید. سوالهای دختر بچه به قدری سخت بودند که مادر جوابهایی برای آنها نداشت ؟! دختر بچه سوال اولش را اینگونه پرسید :

• مامان جون، مامان خوبم این کلاه گیس ها که بعضی از این دخترها بر سر دارند چقدر شبیه به کلاه گیس های عروسک های منه ؟!
... و امام زمان (عج) از حال آنها با خبر بود.
? بد حجابی و بی حجابی برخی افراد در جامعه
? عادی شدن نگاه به بدن و موی نا محرم در برخی افراد
? رواج بی غیرتی برخی مردان
? کوتاهی برخی مسئولین
? فراموش شدن امر به معروف و نهی از منکر


• سوال دوم: مامان جون، مگه نباید قبل از آب خوردن بگیم: بسم الله و بعدشم که تموم شد بگیم: یا حسین (ع). پس چرا این آقاهه بعد از خوردن آب گفت: آخیش ؟!
... و امام زمان (عج) از حال آنها با خبر بود.
? دقیقا آن چیزیست که به زودی مطلبی برای آن در وبم قرار خواهم داد - یک پیش زمینه کوچک: در تلوزیون و در اکثر فیلمها و سریالها که دقت کنیم کمتر (خیلی خیلی کم) شاهد هستیم که قبل از آب خوردن بسم الله و بعدش یا حسین (ع) بگویند، دست برخی بخاطر این همه فرهنگ سازی درد نکند، جامعه را هم که خودمان شاهد هستیم، چگونه است.

• و بعد پرسید: مامانی مگه خودت بهم نگفتی که خدا جون گفتند خیلی دوست دارند ما نماز بخونیم، پس چرا الان که دارند اذان میگند، همه هنوز نمیدونند کجا برند و چیکار کنند؟! مگه خدا را دوست ندارند ؟! (و بدو بدو به سمت مسجد نزدیک بازار رفتند)
... و امام زمان (عج) از حال آنها با خبر بود.

? اول نماز، اول نماز ، اول نماز. چون فردا روز رحلت عالم ربانی، حاج شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی ست این مطلب ویژه را بیادگار عرض میکنم: اگر آدمی یک اربعین به ریاضت پردازد، اما یک نماز صبح از او قضا شود، نتیجه آن اربعین، «هَبَاء مَّنثُورًا» خواهد شد. (اشاره به آیه 23 سوره فرقان و به معنای پراکنده‌شدن ذرات غبار در هوا)

• مامان جون، چرا مامان این دخترها که تو خیابونن، براشون چادر ندوختند ؟! یعنی اینا همشون مامان ندارند، که بی چادر موندند ؟!!
... و امام زمان (عج) از حال آنها با خبر بود.

? اگر بگویم صد در صد با مانتو مخالف هستم، قطعا حرف ها و نقد هایی زیادی خواهم شنید، پس حداقل می گویم که چادر را بیشتر می پسندم و آنرا برترین حجاب می دانم و بی چادر بودن را حتی نمی توانم تصور کنم.

• مامانی مگه خودت نگفته بودی من که بدنیا نیومده بودم (زمان حامله بودن)، همه ش قرآن گوش میدادی، پس چرا اون خانومه که تو ماشین نشسته، همونی که بچه تو شکمش داره، داره آهنگ بد گوش میکنه ؟! ( وای مامان چقدر صداش بلنده، گوشم درد گرفت، زود بیا بریم از اینجا)
... و امام
زمان (عج) از حال آنها با خبر بود.

? یک نکته ظریف، تهاجم فرهنگی یعنی: بکار گرفتن ابزارهای مختلف در جهت اهداف از پیش تعیین شده. به نحوی که تهیه ی آن ابزار راحت، استفاده از آنها بسیار راحت، و در نهایت درصد تخریب آنها بسیار بالا. ماشینی که به زوری در اون یک رادیو داشتیم و فقط رادیو قرآن را و یک اخبار را میگرفت. حالا تهاجم فرهنگی هم از ابزار فدک ماشین استفاده بهینه کرده و از صد در صد، نود و نه درصد از مردم فقط باهاش موسیقی (آنچنانی) گوش میدهند. در صورتی که هم میشه با آن قرآن گوش داد، قرآن حفظ کرد، مکالمه و زبان انگلیسی و ... تمرین کرد، سخنرانی هایی که در روز زمانی برای گوش دادن بهشون را نداریم در مسیر بهشون گوش بدیم و ... .

• مامان جون چرا این عروس ها که تو خیابونن، راه خونشون را نمی دونند، چرا گم شدند و نمی دونند چیکار کنند ؟! یعنی شوهرشون چی شده ؟!
... و امام زمان (عج) از حال آنها با خبر بود.

? باز هم مسئله بی حجابی و بد حجابی برخی ها و ...

• مامان همین یکی را میگم و دیگه تمام: چرا وقتی راننده تاکسی عصبانی شد، تو زود در گوش منو گرفتی، من که گوشم درد نمیکرد ؟!
... و امام زمان (عج) از حال آنها با خبر بود.
? غیبت ها، ناسزاها، تهمت ها و ...

 

 

کد گوشه نما

 


نکته :
در همه حال امام زمان (عج) شاهد و ناظر اعمال و رفتار تک تک ماست و نامه اعمال ما بر طبق روایات محکم و معتبر خدمت ایشان میرسد.
... به خودم می گویم: تا وقت هست و دیر نشده یه دودو تا چهارتایی بکنیم.
خداوندا!، چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار.

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...





تاریخ : دوشنبه 92/7/29 | 10:50 صبح | نویسنده : غلامحسین قایدی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.