سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محل زندگی امام زمان (عج)!!

جزیره خضراء

درباره جزیره خضراء چه می دانید؟ آیا میان آن و مثلث برمودا ارتباطی هست؟ امام زمان (عج) چه ارتباطی به جزیره حضراء دارند؟!! با ما همراه باشید تا پاسخ این سؤال‌ها را بیابیم!

جزیره خضراء کجاست؟

مرحوم حاجی نوری می‌فرمودند که جزیره خضراء الان هم هست. این جزیره از بلاد اندلس یا اسپانیای کنونی به شمار می‌رود که جزیره‌ای بسیار سبز و خرم است و خضراء به معنای سبز اشاره به همین مطلب دارد. مهدی فاطمی از جمله والیان اندلس این جزیره را پایتخت حکومت خود قرار داد. او از جمله اسماعیلیان است که معتقد به آن هستند که امامت پس از امام صادق(علیه‌السلام) به اسماعیل پسر بزرگ ایشان انتقال یافته است و از این رو امامت امام هفتم موسی بن جعفر(علیهما‌السلام) و اولاد ایشان را قبول ندارند. مهدی فاطمی نیز از جمله ایشان است که به شیعیان واقفیه نیز مشهورند.

پس از مهدی فاطمی جزیره خضراء بر سر زبانها افتاد و دهان به دهان نقل شد.

 

مهدی فاطمی و مهدی (عج) فرزند فاطمه الزهرا (علیهاالسلام)

بعضی از جاهلان مهدی فاطمی را تبدیل کردند به حضرت مهدی بقیه الله(عج) و گمان نمودند ایشان در جزیره خضراء سکونت دارند. سپس جزیره خضراء را جزیره‌ای دانستند که چون محل زندگانی امام است!! کسی نمی‌تواند بدانجا برود و از این رو در جغرافیا به دنبال جزیره‌ای گشتند با این خصوصیت که کسی نتواند آنجا برود!!!

او امام ما و در کنار ما و حاضر و ناظر بر اعمال ماست پس چرا می‌خواهیم محل زندگانی‌اش را در جزیره‌ای دور افتاده میان دریاها و آنچنان مرموز و دست نیافتنی قرار دهیم؟!

جزیره خضراء و مثلث برمودا

امام زمان (عج)

مصداق جزیره خضراء را مثلث برمودا دانستند. زیرا محوطه مثلث برمودا در دریا در نزدیکی کوه مغناطیسی که دارای سنگ‌های مغناطیسی است قرار دارد و از این رو مثلث برمودا دارای قطب مغناطیسی در زیر دریاست که با قواعد ریاضی قابل سنجش می‌باشد. به علت وجود این قوه مغناطیسی در آن منطقه کشتی‌ها را به سوی خود می‌کشد و یا هواپیما را از آسمان به زمین می‌کشد و از این رو بسیار قوی است. مسلّماً این پدیده جغرافیایی فیزیکی که امری طبیعی بوده کاملاً بی ارتباط به امام زمان(عج) به معنای محل سکونت ایشان است و هیچ عاقلی چنین مطلبی را نمی‌پذیرد!!

اکنون که معلوم شد جزیره خضراء کجاست و چه تاریخچه ای دارد می‌توان به راحتی از اشتباهی تاریخی پرده برداشت که جهل و نادانی سبب شده است این سرزمین را با مثلث برمودا! یکی دانسته و جالبتر آن که آن جا را محل سکونت امام عصر خویش بدانیم!

 

محل سکونت امام ما

آنچه معلوم است و از روایات شریفه بدست می‌آید کسی نمی‌داند امام زمان(عج) در کدام منطقه سکونت دائمی دارند. بلکه بر اساس شواهد و قرائن بسیار ایشان در نقاط مختلفی دیده شده‌اند به طوری که بر اساس روایات صحیح در آخرالزمان با ظهور حضرت بسیاری از مردم انگشت به دندان می‌گزند که پیش از این نیز او را دیده‌اند!

او امام ما و در کنار ما و حاضر و ناظر بر اعمال ماست پس چرا می‌خواهیم محل زندگانی‌اش را در جزیره‌ای دور افتاده میان دریاها و آنچنان مرموز و دست نیافتنی قرار دهیم؟!

آیا دلیل این مسأله دوری ما از خود و غفلت ما از امام خود نیست که حضور نزدیک و ملموس او را درک نمی‌کنیم؟!!

اویی که زمین و زمان در تسخیر اوست و به فرموده حضرتش(عج) ما از حال شما غافل و بی خبر نیستیم!!


 

رادفر- کارشناس ارشد فلسفه اسلامی

گروه دین و اندیشه تبیان


منابع و مآخذ

1- فضایل و سیره چهارده معصوم در آثار علامه حسن زاده- عباس عزیزی

2- در آسمان معرفت- علامه حسن زاده

3- هزار و یک نکته- علامه حسن زاده

4- عصاره هستی- آیت الله جوادی آملی

5- سفرنامه ناصرخسرو قبادیانی

6- اسماعیلیه- دکتر مهدی

7- دائره المعارف اسلامی- اسماعیلیه

8- حاشیه علامه شعران






تاریخ : پنج شنبه 89/3/20 | 10:52 عصر | نویسنده : کانون فرهنگی هنری موعود(عج) شهرستان بوشهر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.