سفارش تبلیغ
صبا ویژن

27رجب سالروز بعثت حضرت محمد (ص) از روزهای خوب و متبرکی است که اعمالی برای شب و روز آن ذکر شده تا امکان بهره‌ مندی هر چه بهتر و بیشتر از این فرصت معنوی فراهم شود.

  

شب مبعث از شب های متبرکه است و برای آن اعمالی ذکر شده:

در مصباح از حضرت ابوجعفر امام جواد (ع) روایت شده که فرمود در رجب شبى است که از آنچه که بر آن آفتاب می ‌تابد بهتر است و آن شب بیست و هفتم رجب است که در صبح آن پیغمبر خدا (ص) به رسالت مبعوث شد و براى آن شب اعمالی است که اگر شیعه‌ ای از ما آن اعمال را در آن شب انجام دهد اجر عمل شصت سال می ‌برد.

 

در مورد این عمل آمده: پس از نماز عشاء هر ساعتى از شب را تا پیش از نیمه آن بیدار شو و دوازده رکعت نماز اقامه کن و در هر رکعت حمد و سوره‌اى از سوره‌ هاى کوچک مفصل ( مفصل از سوره محمد است تا آخر قرآن) بخوان.

 

نمازها دو رکعتی هستند. پس از هر دو رکعت بعد از سلام؛ هفت مرتبه سوره حمد، هفت مرتبه مُعَوَّذَتَیْن، و سوره‌های توحید و قُلْ یا اَیُّها الْکافِرُونَ هر کدام هفت مرتبه، و سوره قدر و آیة الکرسى هر کدام را هفت مرتبه بخوان.

بعد از اتمام نماز این دعا خوانده شود:

اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً وَلَمْ یَکُنْ لَهُ شَریکٌ فى الْمُلْکِ وَ لَمْیَکُنْ لَهُ وَلِىُّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبیراً اَللّهُمَّ اِنّى اَسئَلُکَ بِمَعاقِدِ عِزِّکَ عَلَى اَرْکانِ عَرْشِکَ و َمُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ کِتابِکَ وَ بِاسْمِکَ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ وَ ذِکْرِکَ الاْعْلىَ الاْعْلىَ الاْعْلى وَ بِکَلِماتِکَ التّامّاتِ اَن  تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اَنْ تَفْعَلَ بى ما اَنْتَ اَهْلُهُ...

ستایش خاص خدایى است که نگیرد فرزندى و نیست براى او در فرمانروایى شریکى و نیست برایش یاورى از خوارى و به بزرگى کامل بزرگش شمار، خدایا از تو خواهم به حق چیزهایى که موجبات عزتت بر پایه هاى عرشت مى باشد و به حق سرحد نهایى رحمتت از کتابت و به نام بزرگتر بزرگتر بزرگترت و به حق ذکرت که والاتر و برتر و اعلى است و به کلمات تام و تمامت....

پس بخوان هر دعایى و حاجتی که داری و درود فرست بر محمد و آلش .

 

انجام غسل در این شب مستحب است.

 

زیارت حضرت امیرالم?منین (ع) که افضل اعمال این شب است.

 

اعمال روز عید مبعث

این عید از جمله اعیاد عظیمه است و روزى است که حضرت رسول (ص) در آن روز به رسالت برگزیده شد. برای این روز  چند  عمل ذکر شده است:

1. غسل.

2. روزه، این روز یکى از چهار روزى است که در تمام سال امتیاز دارد براى روزه گرفتن و برابر است با روزه هفتاد سال.

3. بسیار صلوات فرستادن.

4. زیارت حضرت رسول و امیرالم?منین.

مشاوره مذهبی

تنظیم: مرکز مشاوره






تاریخ : یکشنبه 91/3/28 | 4:48 عصر | نویسنده : کانون فرهنگی هنری موعود(عج) شهرستان بوشهر | نظرات ()

تسلیت عرض می نماییم فرا رسیدن شهادت حضرت موسی بن جعفر امام موسی کاظم(علیه السلام) را به محضر حضرت حجت بن الحسن العسکری وتمامی شیعیان جهان

 






تاریخ : جمعه 91/3/26 | 6:7 عصر | نویسنده : کانون فرهنگی هنری موعود(عج) شهرستان بوشهر | نظرات ()

 

تسلیت عرض  می نماییم فرا رسیدن شهادت دهمین ستاره درخشان امامت حضرت امام 

علی نقی (علیه السلام)(هادی) را به محضر حضرت حجه بن الحسن العسکری وتمامی شیعیان جهان.

این لحظه را همیشه به یاد داشته باش  

 

قالَ الإمامُ الْهادی علیه‏السلام: اُذْکُرْ مَصـْرَعَکَ بَیْنَ یـَدَىْ اَهْلِکَ وَلاطَبیبٌ یَمْنَعُکَ وَلاحَبیبٌ یَنْفَعُکَ


امام على النقى علیه‏السلام فرمود: به یاد آور لحظه‏اى را که در مقابل بستگانت جان

می ‏دهى، که نه طبیب، کارىمی ‏تواند بکند و نه از دوست کارى ساخته است 

بحارالأنوار، ج 78 ص 370.

 






تاریخ : پنج شنبه 91/3/4 | 4:43 عصر | نویسنده : کانون فرهنگی هنری موعود(عج) شهرستان بوشهر | نظرات ()
شهادت امام هادی علیه السلام

تاریخ شهادت امام هادی علیه السلام

امام هادی علیه السلام در سال دویست و پنجاه و چهار هجری قمری به شهادت رسیده است اما در ماه و روز شهادتش میان مورخین اختلاف است؛ برخی آن را روز دوشنبه سوم ماه رجبو برخی بیست و ششم جمادی الثانی دانسته‌اند.
امام هادی علیه السلام در دوران عمر با برکت خویش با این حاکمان معاصر بود: مأمون و معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعین و معتز و در ایام حکومت معتّز، مسموم و شهید شد.
برای جمع بندی اختلافات تاریخی در زمینه قاتل امام هادی علیه السلام باید گفت معتمد قاتل مستقیم امام بوده و برادر بزرگترش، معتّز، فرمان این کار را صادر کرده است. برخی نیز متوکل را قاتل امام می دانند، اما باید گفت او زمینه‌ساز این قتل بوده و نه قاتل امام.
 
اندوه امام عسگری علیه السلام در سوگ پدر
امام حسن عسگری علیه السلام در مراسم تشییع پیکر مطهر پدرش، امام هادی علیه السلام، گریبان چاک کرد. کسی به نام ابو عون برای او نامه نوشت که: «چه کسی از اولیای خدا را دیده‌ یا شنیده‌ای که در عزای کسی گریبان چاک کرده باشد؟»
امام حسن عسگری علیه السلام در پاسخش نوشت: «ای نادان! تو چه می‌فهمی؟ بدان که موسی علیه‌السلام در عزای برادرش هارون گریبان چاک کرد.»
 
پی نوشت :
 بحار الانوار، ج 50، ص، ج 50، ص 191و 206
 منتهی الامال، ج2، ص 258





تاریخ : پنج شنبه 91/3/4 | 1:40 عصر | نویسنده : کانون فرهنگی هنری موعود(عج) شهرستان بوشهر | نظرات ()

ولادت با سعادت خورشید علم، مخزن الاسرار توحید، شکافنده معماهاى وجود، حضرت امام محمد باقر علیه السلام را به محضر امام زمان(عج) وتمامی شیعیان تبریک عرض می نماییم.






تاریخ : سه شنبه 91/3/2 | 8:13 عصر | نویسنده : کانون فرهنگی هنری موعود(عج) شهرستان بوشهر | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.