سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ماه ربیع الاول در یک نگاه


ماه ربیع الاول ماهی است که شادی و اندوه را در خود جای داده است .خبرهای خوش و شادی بخشی مانند ولادت نبی مکرم اسلام (ص) ، لیله المبیت، هجرت پیامبر اعظم (ص) ، از مکه به مدینه ، آغاز امامت مولی الموحدین علی بن ابی طالب (ع) ، میلاد مسعود ششمین اختر آسمان ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) ، آغاز امامت حضرت ولی عصر (ع) از روزهای به یاد ماندنی این ماه است.

ازدواج پیامبر اسلام (ص) با حضرت خدیجه (ع) ورود فاطمه معصومه (ع) به قم روزهای زیبای دیگر که جهان اسلام از آن شادمان و مسرور هستند.
مرگ خلیفه ی دوم، هلاکت یزید بن معاویه و به درک واصل شدن عمربن سعد، فنا شدن خلفای ستم گر بنی عباس مانند موسی الهادی عباسی و معتصم بالله برگ های شادی بخش از دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود.

آغاز وجوب نماز به عنوان ستون دین اسلام ، روز دیگری است که هرگز یاد و خاطره ی آن از ذهن مومنان و خدای جویان محو نخواهد شد.

حوادث غم بار دیگر در این ماه که قلب عاشقان وحی را آزرده می سازد می توان به هجوم به خانه ی وحی پس از دفن حضرت رسول (ص) اشاره کرد .
 اولین روز خلافت غاصبانه ی معاویه بن ابی سفیان تخریب خانه ی کعبه از سوی یزید بن معاویه ، ورود اهل بیت (ع) به شام، شهادت امام حسن عسگری (ع) ، وفات حضرت سکینه (ع) ، انحراف تاریخی شورای سقیفه بنی ساعده از حوادث وحشتناک و غم بار این ماه است.

نبردهای پیامبر (ص) مانند غزوه ی بنی نضیر و نبرد" دومة الجندل" نیز در این ماه روی داده است صلح نامه ی امام حسن مجتبی (ع) با معاویه نیز از دیگر رخ دادهای این ماه می باشد. مرگ مالک بن انس رییس مذهب مالکی و احمد بن حنبل رییس فرقه ی حنبلی در این ماه به وقوع پیوسته است.

دریک کلام می توان گفت : روزهای اول ، سوم ، چهارم ، پنجم ، هشتم ، نهم، دهم ، دوازدهم ، چهاردهم ، شانزدهم ، هفدهم ، نوزدهم ، بیست و دوم، بیست و سوم، بیست پنجم از روزهای پرحادثه در تاریخ اسلام می باشد.


ماه ربیع اول




تاریخ : دوشنبه 88/12/3 | 2:58 عصر | نویسنده : کانون فرهنگی هنری موعود(عج) شهرستان بوشهر | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.